U Čakovcu, u sklopu Dječjeg vrtića Cipelica, već 14 godina djeluje Waldorfska vrtićka skupina za djecu od 3. do 7. godine života. Pritom je ta grupa jedina takva u ovom dijelu Hrvatske, a jedna od tek nekoliko njih diljem zemlje. Waldorfsko obrazovanje, temeljeno na učenjima dr. Rudolfa Steinera, želi potaknuti cjeloživotno učenje i djeci omogućiti da u potpunosti razviju svoje jedinstvene kapacitete. U Međimurju postoji veliki interes roditelja i djece za ovakvim vidom obrazovanja, posebno zbog činjenice da je temeljeno na uvidima, učenjima i principima obrazovanja koje je uspostavio upravo dr. Rudolf Steiner, rođen u Donjem Kraljevcu.

Kako bi se napravio korak dalje, u Sekciji za waldorfsku pedagogiju pri „Centru dr. Rudolfa Steinera“ iz Donjeg Kraljevca, potaknuti roditeljskom inicijativom, održana je javna tribina vezana za osnivanje Waldorfske osnovne škole u Čakovcu. Temeljem iskazanog interesa roditelja, s ciljem prikupljanja dodatnih informacija o radu takvih škola, početkom travnja međimurska delegacija posjetila je jedan od uspješnijih primjera waldorfskog obrazovanja u ovom dijelu Europe – Waldorfski vrtić i školu u Ljubljani.

Gradonačelnicu Grada Čakovca Ljerku Cividini, ravnateljicu Centra dr. Rudolfa Steinera Dijanu Posavec, ravnateljicu III. OŠ Čakovec Natašu Hajdinjak, predstavnicu inicijative roditelja Ninu Novinić,  waldorfsku odgojiteljicu Milanu Hozmec, te predstavnike institucija, vrtića i škola koji u waldorfskoj pedagogiji imaju dugogodišnje iskustvo, ugostio je direktor škole u Ljubljani Iztok Kordiš sa suradnicima.

Kako bi im prenijeli svoja iskustva u 30-o godišnjem radu, razvoju waldorfskih obrazovnih institucija diljem Slovenije te prezentirali waldorfsku pedagogiju u praksi, delegaciji su omogućili obilazak institucije, sudjelovanje u nastavi i što je najvažnije, razgovor s mentorima, profesorima i učenicima. Obilaskom škole koja waldorfsku pedagogiju duže vrijeme provodi u praksi, predstavnici međimurske waldorfske pedagogije napomenuli su kako je neophodno učiti od ovakvih primjera kod planiranja osnivanja takve institucije kod nas te otvaranja novih mogućnosti za roditelje iz Čakovca, Međimurja. Istaknuli su kako u Hrvatskoj takve škole djeluju u Zagrebu, Rijeci, Osijeku, Splitu, Dubrovniku i u Istri, a pored naše, pokrenute su i druge osnivačke inicijative.

Kako je naglasio direktor ljubljanske škole, sve je počelo 1992. godine na inicijativu roditelja za dodatnim mogućnostima u obrazovanju njihove djece. Uz veliku podršku države koja s 80% financira rad osnovne škole, ali i uz potporu resornog ministarstva koji je verificirao njihov program, te veliki interes, većih poteškoća u osnivanju nisu imali. Nakon što su s pet razreda osnovne škole prvo bili gosti unutar druge odgojno – obrazovne ustanove, danas nakon odlične suradnje s okolinom, institucijama i roditeljima, ali i rezultata koje djeca koja pohađaju njihovu školu postižu, ukupno imaju oko 1200 učenika diljem Slovenije. Pritom su dosegli razinu u kojoj sami provode edukacije i usavršavanja za učitelje. Ujedno vlada veliki interes za upisom i prosječno okupljaju oko 30 učenika po razredu, zbog čega organiziraju i predavanja za roditelje koji razmišljaju o upisu svoje djece u neki od programa.

Ono što smatraju ključnim za veliki interes za upis u slovenske waldorfske škole, a za što vjeruju da će biti slično i kod nas, su pozitivna iskustva nakon pohađanja waldorfskih vrtića. To ističu kao najbolji pokazatelj njihovog rada i kao besplatnu reklamu za programe, jer roditelji sami vide velike pozitivne promjene na svojoj djeci, posebno ako su ranije pohađali klasične predškolske programe. Kako ističu, razlika naspram klasičnog pristupa je u prvom redu u odnosu, atmosferi toplog, gotovo kućnog ugođaja, boravku u prirodi, učenju vještina potrebnih za svakodnevni život, ručnom radu i sl.

Tijekom radnog sastanka dvije delegacije složile su se kako je jedna od većih zabluda Waldorfskog obrazovanja u Hrvatskoj ta da je povezana s vjerskim odgojem, što su pripisali neinformiranosti. Također, za razliku od Slovenije, u Hrvatskoj drugačiji oblici obrazovanja još nisu rašireni. Naime, podaci pokazuju da 0,5% učenika u Hrvatskoj pohađa škole koje nisu u javnom vlasništvu, a samo 0,1% je u školama s alternativnim programima. Također Hrvatska je na nezavidnom 113. mjestu od 134 zemlje svijeta prema OIDEL-ovu Indeksu sloboda u obrazovanju iz 2016.

Nakon prikupljanja novih saznanja u slovenskoj prijestolnici, inicijativa za osnivanje Waldorfske osnovne škole u Čakovcu, nastavit će s pronalaženjem najadekvatnijeg modela, kako bi taj program kod nas što prije saživio.