Select Page

JAVNI POZIV ZA ISKAZ INTERESA SUDJELOVANJA PARTNERA U PROJEKTNOM PRIJEDLOGU GRADA ČAKOVCA U PODRUČJU KULTURE I SPORTA ZA NATJEČAJ MINISTARSTVA DEMOGRAFIJE I USELJENIŠTVA REPUBLIKE HRVATSKE

3. listopada 2025. | Javni poziv

JAVNI POZIV
ZA ISKAZ INTERESA SUDJELOVANJA PARTNERA U
PROJEKTNOM PRIJEDLOGU GRADA ČAKOVCA U PODRUČJU
KULTURE I SPORTA ZA NATJEČAJ MINISTARSTVA
DEMOGRAFIJE I USELJENIŠTVA REPUBLIKE HRVATSKE

1. PREDMET JAVNOG POZIVA

Temeljem Poziva za dodjelu bespovratnih sredstava „Program provedbe edukativnih, kulturnih i sportskih aktivnosti za predškolsku djecu te djecu od 1. do 4. razreda osnovne škole u lokalnim zajednicama“ Ministarstva demografije i useljeništva Republike Hrvatske (KLASA: 402-04/25-01/359, URBROJ: 519-03/2-25-8), dana 2. listopada 2025. god. Grad Čakovec objavljuje Javni poziv za iskaz interesa sudjelovanja partnera u području kulture i sporta za natječaj Ministarstva demografije i useljeništva Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: Javni poziv).

Grad Čakovec traži partnerske organizacije – udruge i druge organizacije civilnog društva da sukladno ovom Javnom pozivu iskažu interes da kao partneri Gradu Čakovcu sudjeluju u prijavi i provedbi projektnog prijedloga u okviru Poziva za dodjelu bespovratnih sredstava „Program provedbe edukativnih, kulturnih i sportskih aktivnosti za predškolsku djecu te djecu od 1. do 4. razreda osnovne škole u lokalnim zajednicama“, a koji Poziv je objavilo Ministarstvo demografije i useljeništva (u daljnjem tekstu: Poziv Ministarstva).

Opći cilj Poziva Ministarstva je doprinijeti unapređenju kvalitete života djece i obitelji kroz osiguravanje dostupnih, sigurnih i kvalitetnih edukativnih, kulturnih i sportskih sadržaja za djecu predškolske dobi i djecu od 1. do 4. razreda osnovne škole od početka školske godine 2025./2026. do početka školske godine 2026./2027.

Temeljem Poziva Ministarstva, prihvatljivi prijavitelji su jedinice lokane i područne (regionalne) samouprave na području RH.

Na navedeni Poziv Ministarstva Grad Čakovec planira pripremiti i prijaviti projekt organiziranja kulturnih i sportskih programa usmjerenih unaprjeđenju kvalitete života djece i obitelji kroz osiguravanje dostupnih, sigurnih i kvalitetnih kulturnih i sportskih sadržaja za djecu predškolske dobi i djece od 1. do 4. razreda osnovne škole na području Grada Čakovca.
Za Grad Čakovec, kao jedinicu lokalne samouprave iz VIII. skupine indeksa razvijenosti, intenzitet potpore može najviše iznositi do 50 % po projektnom prijedlogu, s time da je najviši iznos bespovratnih sredstava 100.000,00 EUR.

Potencijalni podnositelji prijavom na ovaj Javni poziv iskazuju interes da kao partneri sudjeluju u prijavi (te kasnije i provedbi) projektnog prijedloga Grada Čakovca na Poziv Ministarstva te kao takvi dostavljaju prijedloge organiziranja programa i aktivnosti za određena prioritetna područja koja će kao partneri provoditi.

Prioritetna područja za koja prijavitelji mogu iskazati partnerski interes su organiziranje programa kulturnih i sportskih aktivnosti za djecu predškolske dobi i djece od 1. do 4. razreda osnovne škole:
1. Kultura, umjetnost, povijest, hrvatski jezik, običaji i tradicija;
2. Sport i rekreacija.

Grad Čakovec će sklopiti ugovor s najviše dvije partnerske organizacije, odnosno sa jednom partnerskom organizacijom (udrugom) za područje kulture i jednom partnerskom organizacijom (udrugom) za područje sporta i rekreacije.

2. PRIJAVITELJI – POTENCIJALNI PRIJAVITELJI

Prihvatljivi prijavitelji za iskaz partnerskog interesa su udruge građana i druge organizacije civilnog društva koje provode programe i aktivnosti s mladima i za mlade, čije aktivnosti doprinose zadovoljavanju javnih potreba i ispunjavanju ciljeva i prioriteta definiranih ovim Javnim pozivom, drugim strateškim i planskim dokumentima Grada Čakovca te Pozivom Ministarstva.

3. UVJETI ZA PRIJAVU NA JAVNI POZIV

Grad Čakovec će sklopiti partnerstvo s udrugama prijaviteljima uz sljedeće uvjete:

Prijavitelj – udruga ili druga organizacija civilnog društva:

– Treba biti upisana u Registar udruga,

– Upisana je u Registar neprofitnih organizacija,

– Transparentno vodi financijsko poslovanje u skladu s propisima o računovodstvu neprofitnih organizacija

– Ima usklađen statut s odredbama Zakona o udrugama,

– Osoba ovlaštena za zastupanje udruge je u mandatu,

– Ispunila je sve obveze iz prijašnjih ugovora prema Gradu Čakovcu i ostalim davateljima financijskih sredstava iz javnih izvora,

– Nije u stečajnom postupku, postupku gašenja, prisilne naplate ili likvidacije

– Prijavitelj je dužan iz vlastitih izvora osigurati financijska sredstva u visini od najmanje 50% ukupne vrijednosti programa odnosno aktivnosti koje predlaže da će kao partner organizirati i provoditi.

 

Program/aktivnosti koje Prijavitelj predlaže:

– Aktivnosti programa moraju se provoditi na području Grada Čakovca.

– Razdoblje provedbe programa može započeti 8. rujna 2025. godine i završiti najkasnije do datuma početka školske godine 2026./2027.

– Program može imati duži kontinuitet (tijekom cijele školske godine ili jednog polugodišta) ili se može provoditi u ciklusima.

Program treba biti namijenjen sljedećim aktivnostima:

priprema i provedba programa kulturnih i sportskih aktivnosti za predškolsku djecu te djecu od 1. do 4. razreda osnovne škole u lokalnim zajednicama;

– promidžba i vidljivost (informiranje javnosti i sudionika).

 

Program NE SMIJE biti namijenjen za sljedeće aktivnosti:

– opremanje i uređenje objekata;

– izgradnja ili nastavak izgradnje, dogradnja rekonstrukcija, adaptacija objekata ili dijela objekata;

– aktivnosti upravljanja projektom;

– aktivnosti koje bi potencijalno mogle ugroziti okoliš i/ili zdravlje;

– aktivnosti koje ne podržavaju poštivanje temeljnih ljudskih i dječjih prava, dostojanstva i vrijednosti svih ljudi te poštovanje, otvorenost i toleranciju prema individualnim različitostima pojedinaca;

– aktivnosti koje nisu navedene u popisu prihvatljivih projektnih aktivnosti te aktivnosti koje su u suprotnosti s pozitivnim propisima Republike Hrvatske.

Korisnici programa (ciljna skupina) moraju biti djeca predškolske dobi i djeca od 1. do 4. razreda osnovne škole s područja Grada Čakovca. Najmanji broj djece koja će sudjelovati u pojedinom programu je 15.

Prijavitelji moraju imati zadovoljavajuće organizacijske kapacitete i ljudske resurse za organiziranje i provedbu programa i aktivnosti.

Uvjet za prijavu je da su prijavitelji ispunili ugovorne obveze svih prethodno sklopljenih ugovora s Gradom Čakovcem.

4. SADRŽAJ PRIJAVE NA JAVNI POZIV

Obvezni dijelovi prijave su:

  1. Ispunjeni Prijavni obrazac (Prilog 1. Prijavni obrazac za iskaz partnerskog interesa);
  2. Ispunjeni Obrazac proračuna (Prilog 2. Proračun);
  3. Potvrda Porezne uprave o nepostojanju duga po osnovi javnih davanja.

Detaljno obrazloženi prihodi i rashodi omogućuju realno ocjenjivanje projekta/programa i uvjet su za pristupanje ocjenjivanju.

5. NAČIN PRIJAVE

Udruge svoje programe moraju prijaviti na obrascu popunjenom na računalu. Svaki prijavitelj na ovaj Javni poziv može prijaviti najviše 1 (jedan) program ili projekt.

Sva pitanja u vezi s Javnim pozivom mogu se tijekom njegova trajanja postaviti na e-adresu: drustvene@cakovec.hr najkasnije 3 dana prije isteka roka za predaju prijava na Javni poziv ili telefonom na brojeve 314-945 ili 314-944.

6. ROK I MJESTO PODNOŠENJA PRIJAVE

Rok za podnošenje prijava je 7 (sedam) dana od dana objave Javnog poziva, zaključno s 10. listopadom 2025. god.

Prijave na Javni poziv mogu se dostaviti isključivo elektroničkim putem (skenirano, ovjereno potpisom i pečatom) na e-adresu drustvene@cakovec.hr.

PRIJAVE KOJE SE NEĆE RAZMATRATI:
– Koje nisu dostavljene u propisanom roku za dostavljanje prijava.
– Čije je financiranje potpuno osigurano iz drugih izvora financiranja.
– Koje ne zadovoljavaju uvjete ovoga Javnog poziva.

7. ODABIR I NAČIN PROCJENE PROGRAMA ILI PROJEKTA

Postupak administrativne kontrole pristiglih prijava provodi nadležan upravni odjel Grada Čakovca, a postupak procjene i bodovanja provode nadležni odbori, vijeća, komisije i druga savjetodavna tijela Grada Čakovca.

KRITERIJI za odabir programa/projekta:

– Usklađenost programa/projekta s ciljevima i prioritetnim područjima Javnog poziva i Poziva Ministarstva.
– Kvaliteta i sadržajna inovativnost prijavljenog programa.
– Neposredna društvena korist za ciljnu skupinu (djeca predškolske dobi i djeca od 1. do 4. razreda osnovne škole).
– Realan odnos troškova i očekivanih rezultata programa.
– Financijska, organizacijska i stručna sposobnost za provedbu programa.
– Održivost programa nakon završetka provedbe.
– Originalnost programa u odnosu na pristigle prijave.
– Očekivani broj korisnika izravno obuhvaćen programom.

8. PRIHVATLJIVI I NEPRIHVATLJIVI TROŠKOVI

PRIHVATLJIVI TROŠKOVI

Projektni prijedlozi mogu sadržavati sljedeće prihvatljive vrste izravnih troškova i neizravnih troškova:

  1. IZRAVNI TROŠKOVI

Izravni troškovi su svi oni troškovi koji se mogu direktno povezati sa provedbom aktivnosti ili projekta i gdje se izravna povezanost može demonstrirati/dokazati.

Izravni troškovi osoblja:

Trošak rada osoblja zaposlenog na provedbi projektnih aktivnosti kod Prijavitelja/Partnera, uključujući i novo zapošljavanje (ugovor o radu): bruto 2 plaće osoba koje izravno sudjeluju u provedbi aktivnosti, odnosno izravno doprinose ostvarenju cilja projekta.

Troškovi osoblja su troškovi koje je moguće jasno identificirati i koji proizlaze iz Ugovora o radu ili Rješenja između poslodavca i radnika a odnose se na trošak rada djelatnika/zaposlenika između poslodavca i fizičke osobe.

U skladu s člankom 42. Zakona o sportu (NN, br. 141/22), za obavljanje stručnih poslova u sportu i rekreaciji mogu biti angažirane isključivo osobe koje ispunjavaju propisane stručne uvjete te posjeduju odgovarajuće zvanje sukladno Zakonu o sportu.

Ostali izravni troškovi: 

Troškovi putovanja u zemlji za osobe izravno uključene u provedbu projekta: putni troškovi, troškovi smještaja, troškovi dnevnica. Troškovi putovanja priznat će se ako je putovanje neophodno za provedbu aktivnosti, a koristi se ekonomski najpovoljnija opcija. Troškovi sudjelovanja djece u programima edukativnih, kulturnih i sportskih aktivnosti u organizacijama, ustanovama i drugim pravnim i fizičkim osobama koje nisu Korisnik sredstava: troškovi kotizacija, članarina, ulaznica, karata i drugih naknada za sudjelovanje, obilaske ili posjete edukativnih, kulturnih i sportskih sadržaja, troškovi hrane i smještaja;

Troškovi vanjskih usluga: troškovi organizacije putovanja za potrebe provedbe programa, troškovi prijevoza, troškovi ugovora o (autorskom) djelu za provedbu programa, troškovi vanjskih stručnjaka za pripremu i/ili provedbu programa, troškovi povezani s prilagodbom i adaptacijom sadržaja namijenjenih djeci, uključujući i djecu s teškoćama u razvoju te osobama s invaliditetom, troškovi izrade, tiska i diseminacije materijala za provedbu programa, troškovi najma prostora i opreme za provedbu programa ukoliko su povezani s projektnim aktivnostima, odnosno ako su potrebni radi postizanja ciljeva projekta;

Troškovi nabave opreme i materijala: troškovi nabave opreme i materijala prihvatljivi su ukoliko su povezani s projektnim aktivnostima, odnosno ako su potrebni radi postizanja ciljeva projekta

Troškovi promidžbe i vidljivosti: troškovi izrade video i audio materijala, grafička obrada video materijala, troškovi pripreme, oblikovanja, tiska materijala za izvršenje obveze promidžbe i vidljivosti, zakup medijskog prostora i troškovi oglasa.

  1. NEIZRAVNI TROŠKOVI

Neizravni troškovi su svi prihvatljivi troškovi povezani s provedbom projekta, koje nije moguće nedvojbeno i izravno povezati s jednom ili više projektnih aktivnosti, već s provedbom projekta u cjelini. Takvi troškovi mogu uključivati administrativne troškove za koje je teško utvrditi vrijednost koja se veže uz provedbu aktivnosti.

Tipični neizravni troškovi su troškovi upravljanja projektom, računovodstveni troškovi, troškovi čišćenja, trošak struje, vode, telefona i sl. Navedena lista prihvatljivih vrsta troškova je indikativna. Prihvatljivost troškova koji nisu gore navedeni procjenjivat će se na temelju povezanosti s predloženim aktivnostima.

PRIMJENJIVA OGRANIČENJA NA IZNOSE ZA ODREĐENE VRSTE TROŠKOVA

Troškovi nabave opreme i materijala su prihvatljivi trošak ako su povezani s projektnim aktivnostima, odnosno ako su potrebni radi postizanja ciljeva projekta do 40 % od ukupno prihvatljivih troškova projekta.

Troškovi u okviru aktivnosti Promidžba i vidljivost prihvatljivi su do najvišeg iznosa od 4.000,00 eura s PDV-om.

Neizravni troškovi su prihvatljivi trošak ako su povezani s provedbom projekta u cjelini, odnosno ako su potrebni radi postizanja ciljeva projekta do 15% od ukupno prihvatljivih izravnih troškova osoblja.

NEPRIHVATLJIVI TROŠKOVI

– Dugovi ili naknade za gubitke ili dugovanja;

– Dugovanja za kamate i rate odobrenih kredita i ostali financijski troškovi;

– Troškovi sudskih i izvansudskih sporova;

– Kupnja ili zakup rabljene ili obnovljene opreme;

– Kupoprodaja zemljišta ili zgrade;

– Kupnja vozila;

– Leasing;

– Gubici zbog fluktuacija valutnih tečaja i provizija na valutni tečaj;

– Plaćanja koji nisu izvršena sa transakcijskog računa prijavitelja;

– Doprinosi u naravi u obliku izvršavanja radova ili osiguravanja robe, usluga, zemljišta i nekretnina za koje nije izvršeno plaćanje potkrijepljeno dokumentima odgovarajuće dokazne vrijednosti;

– Troškovi koji su već bili financirani iz javnih izvora, odnosno troškovi koji se u razdoblju provedbe projekta financiraju iz drugih izvora.

– Troškovi za otvaranje, zatvaranje i vođenje računa, naknade za financijske transfere, trošak ishođenja kredita ili pozajmice kod financijske institucije, javnobilježnički trošak;

– Trošak jamstva koje izdaje banka ili druga financijska institucija;

– Nadoknadiv PDV tj. porez na dodanu vrijednost za koji prijavitelj ima pravo ostvariti odbitak;

– Trošak amortizacije;

– Oprema, uključujući informatičku opremu, namještaj i materijal koja nije u izravnoj funkciji provedbe programa;

– Trošak sudjelovanja djece u programima edukativnih, kulturnih i sportskih aktivnosti u organizacijama, ustanovama i drugim pravnim osobama koje su prijavitelj (trošak kotizacija, članarina, ulaznica, karata i drugih naknada za sudjelovanje, obilaske ili posjete edukativnih, kulturnih i sportskih sadržaja, trošak hrane i smještaja);

9. ROK I NAČIN OBJAVE REZULTATA JAVNOG POZIVA

Rezultati Javnog poziva bit će objavljeni na internetskoj stranici Grada Čakovca www.cakovec.hr u roku od 5 (pet) dana od dana donošenja Odluke o odabiru partnera za sudjelovanje u projektnom prijedlogu Grada Čakovca u području kulture i sporta.

10. PRAVO PRIGOVORA

Prijavitelj ima pravo na podnošenje pisanog prigovora na Odluke o odabiru partnera za sudjelovanje u projektnom prijedlogu Grada Čakovca u području kulture i sporta u roku od 8 (osam) dana od objave Odluke. Prigovor se podnosi pročelniku Upravnog odjela za društvene djelatnosti. Prigovor se dostavlja na način kao i prijava na Javni poziv. O prigovoru odlučuje pročelnik u roku od 8 dana od dana primitka prigovora.

11. POTPISIVANJE UGOVORA

Grad Čakovec sklapa s udrugama koje su odabrane za partnera ugovor o partnerstvu, kojim se uređuju međusobna prava i obveze, a uz ugovor se potpisuje i izjava o nepostojanju dvostrukog financiranja.

KLASA: 551-07/25-01/3
URBROJ: 2109-2-01-01-25-02
Čakovec, 3. listopada 2025. god.

GRADONAČELNICA
Ljerka Cividini, mag. ing. traff./univ. spec. oec.

Prilog 1. Prijavni obrazac za iskaz partnerskog interesa Preuzimanje

Prilog 2. Proračun Preuzimanje

X
Skip to content